Pesuruhjaya Sumpah Shah Alam : Baca Dulu Baru Sign! - PESURUHJAYA SUMPAH PENGADANG BARU , KUALA TERENGGANU

Tuesday 26 November 2019

Pesuruhjaya Sumpah Shah Alam : Baca Dulu Baru Sign!

BACA DULU BARU SIGN
---------------------------------
Masyarakat kita memang tidak gemar membaca. Nak sign apa-apa pun dia tak nak baca. Asalkan siap cepat sudah.
Tuan puan yang dihormati- Bacalah dulu segala dokumen sebelum hulur untuk di tandatangani. Baca dan fahami baru dengan confident boleh sign.
Kadang-kadang bila saya tanya , dah baca belum ?
Di jawabnya belum...tersenyum manis.
Kadang-kadang di tanya dah baca belum?
"Sudah ..."
"Apa yang Encik faham .." saya tanya menduga.
"Entah saya pun tak tahu...mak sedara kat kampung suruh sign je"
Kadang-kadang , sikap tak nak nya membaca tu sangat pekat , masih boleh tanya mana nak sign ...mana nak sign , sedangkan kat bawah dokumen jelas tertera ruangan "TANDATANGAN"
Kenapa ni tuan dan puan...penat sangatkah mata kita ni untuk membaca...
Sebagai seorang pesuruhjaya sumpah , saya akan paksa tuan puan untuk baca dan faham sebelum tandatangan. Ini adalah kewajipan dan tugas saya supaya tuan puan tandatangan dokumen yang difahami.
Baca dulu kay?
Nurhidayaty Binti Maidin
Pesuruhjaya Sumpah
Peguambela & Peguamcara
Tetuan Nur Maidin & Co.
03-55411129

No comments:

Post a Comment